3 - mina föräldrar

Mina föräldrar är två personer som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Dom skiljdes när jag bara var 2 år så jag har inget minne av att leva med dom två tillsammans. Båda två har nya förhållanden (mamma sen länge tillbaka och pappa sen några år tillbaka) men jag väljer att bara skriva om mina biologiska föräldrar nu.

Varmt om hjärtat var det ja. Speciellt min mamma då, som jag har en speciellt stark relation till då hon är den som funnits vid min sida hela livet. Våran mamma-dotter-relation och kärlek till varandra är det inte alla som har och därför är jag extra rädd om den. Min mamma är en person som trots egna motgångar alltid finns här för en, som alltid har en famn att komma till eller en axel att gråta mot. Hon har alltid bra svar att komma med trots att hon kanske ibland inte har någon vetskap inom ämnet det handlar om. Hon var den person som hjälpte mig mest genom min sjukdomstid och följde mig överallt bara jag bad om det och hon läser mig som en öppen bok. Ju äldre jag har blivit desto likare henne har jag blivit och det kan vi skratta en hel del åt. Jag säger saker som hon säger och jag gör saker som hon gör. En liten kopia av min mamma är nog allt vad jag är och det kan jag säga är på gott och ont, haha. Hon kan absolut inte sy tillexempel och den kunskapen fick då fan inte jag heller. Mamma är "wild and crazy", skrattar högt och kan absolut säga vad hon tycker. Även det fick jag från henne.



Min pappa är den jag är mest lik utseendemässigt. Eftersom jag bott hos mamma mer tid så har vi inte samma relation men han är ändå en av dom jag kan berätta allt för. Även han fanns vid min sida under min jobbiga period och det är jag ruggigt tacksam för. Andra likheter som jag fått från pappa är att han är så sjukt sportintresserad så det går inte dit en till. Kommer alltid ihåg från då man var liten då han skulle se "sportnytt" och sånt där. Mamma är så långt ifrån sportintresserad man kan komma så därför fick jag allt det från pappa. Min tjurighet och envishet fick jag nog också från den manliga parten ;-). Pappa är också en sån person som säger vad han tycker så det är något jag fått från båda två.


Jag älskar mina föräldrar oändligt och är så tacksam för allt dom gör för mig. Det är dom som har satt mig till världen och det är dom som har uppfostrat mig och gjort mig till den jag är idag. ♥




Kommentarer

Kommentera här!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0