Att ha en "egen" lukt

Ni vet dofter som påminner om en speciell person? Eller att man känner en lukt som påminner om en viss tid i livet? Det är ganska häftigt ändå. Jag är iaf en sucker för söta dofter. När jag köper parfym vill jag helst att dom ska lukta godis, blommor & sommar. Är en typisk "Escada-tjej" då jag skiftar mellan 3 av dessa dofter. Ni som luktat på dom vet vad jag menar. Kan till och med tycka att Hannah Montana-parfymen luktar ljuvligt. Vet att Tina är precis likadan då vi brukar använda oss av samma parfymer.

Helt ovärt inlägg men började bara tänka på det. Att när jag känner en Hugo Boss-lukt så tänker jag på Dennis. Att när jag känner "äppleparfymsdoften" (DKNY be delicious) så tänker jag på Emelie för att hon hade den förut. Ja, ni fattar nog. Likadant som att vissa låtar helt plötsligt kan dra en tillbaka i tiden, iallafall i tankarna.


Kommentarer

Kommentera här!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0