5 juli

Igår efter jobbet åkte jag ut till stugan med familjen. Vi hade nämligen byggarbetare här hemma klockan 7 imorse för att vi skulle byta golv i vardagsrummet. Dom kommer lika tidigt imorgon så jag ska snart cykla till pappa för att sova där och slippa vakna tidigt av det imorgon.

Idag har jag haft en helmysig dag ensam med lillasyster. När vi vaknade och hade ätit frukost så var det mulet, då var det inga tvivel om att vi skulle se en film. Det blev Alvin & gänget 2 som faktiskt var riktigt söt! Efter en stund kikade solen fram och då sa Filippa "jag ska göra en överraskning till dig!" varpå jag inte fick komma in i stugan på ca 10 minuter. När hon var färdig så visade det sig att hon hade packat en picknick-korg med massa små lådor i. I en låda var det kräm blandat med mjölk (som tydligen var våran lunch!), i en låda var det chips och ostkrokar, i en låda var det kakor och i sista lådan var det jordgubbar. Hon hade till och med packat med bestick, coca cola och muggar + att hon hade letat fram en stor filt som vi skulle ha med oss. För att inte glömma strandtenniset. Sötkorven min.


Kommentarer

Kommentera här!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0