Tjuvlyssnat.se

En mormor och en pojke ~5 sitter och samtalar på bussen.

Mormor: Jag är lite ledsen för att min vän Gösta har dött…
Pojken: Vem sköt honom?



En flicka ~6 och hennes bror ~4 bråkar.

Flickan (pekar på sin lillebror): När jag blir stor och ska ha semester, ska jag ha semester från DIG!



Tre tjejer ~13 sitter och diskuterar vad de ska välja för snacks till bion.

Tjej 1 (till tjej 2): Men du, då kan väl inte du äta choklad? Du är ju laktosintolerant!
Tjej 2: Nej, jag vet. Jag ska nog ta popcorn och vatten.
Tjej 1: Varför tar du inte läsk?
Tjej 3 (allvarligt): Men gud! Hon är ju laktosintolerant sa hon ju!



Tre högljudda tjejer ∼20 sitter på bussen och pratar. Samtalet kommer in på grekisk mytologi.

Tjej 1: Vilken grekisk gudinna skulle ni vilja vara?
Tjej 2: Afrodite!
Tjej 3: Jag vill vara hon med det röda håret!
Tjej 2: Ariel?



Två tjejer ~15 sitter och diskuterar killar.

Tjej 1: Hur är det mellan dig och Patrik?
Tjej 2: Jag har gjort slut.
Tjej 1: Va? Shit, gumman, varför det?
Tjej 2: Ja, alltså… Visst, han hade moppe och så, men… han var helt enkelt inte den rätte.

Kommentarer

Kommentera här!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0