Dagens i-landsproblem

Jag kommer att begå ett brott. Eftersom jag själv skrev att man nästan begår ett brott att inte gå på nocks ikväll alltså. Jag är sämsta vännen man kan tänka sig idag och har ändrat mig från att festa ikväll.

Anledningar till att inte festa:

* Dennis började helt plötsligt negga över att han inte orkar festa efter jobbveckan (helt förståeligt från min sida).
* Jag är inte alls på sugen på alkohol, fest, dans och allt vad det innebär.
* Jag vill vara hemma och fira mamma som fyller år - då hon kommer hem vid 7-tiden.
* Jag behöver spara alla pengar jag bara kan. Och dessutom kanske det är jag som sitter där nykter på skolavslutningskvällen och det vore kanske inte allt för ball. Sååå..
* Min lillasyster grät när jag sa att jag inte skulle vara med och ge mammas presenter.

 Och då ska mina vänner helt plötsligt lägga ner hela förfesten och inte festa någon av dom? Haha, vilka suringar! :)

Anledningar till att festa:

* Göra mina vänner glada.

Klart jag vill göra mina vänner glada men att festa för deras skull när jag inte ens är sugen själv.. kanske inte är det bästa man kan göra. Som ni ser så är det betydligt fler anledningar till att inte festa och därför blir det så. En mysig hemmakväll kommer att sitta fint. Men eftersom ni vet hur jag och mina vänner är så kan allting hända. Det kan lösa sig så som vi hade tänkt - att jag & D skulle äta hemma & börja dricka vid maten innan vi skulle till förfesten. JAJA, mer om det här senare.


Kommentarer
Postat av: emelie

jag tycker du gjorde helt rätt,nathalie.

vill du inte festa, av olika anledningar. så gör det inte,det kommer fler tillfällen.



kramar :)

2009-06-06 @ 10:34:02
URL: http://eemelieberg.blogg.se/

Kommentera här!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0