Första dagen på fritidset

Dagen har gått bra, jag var succé för barnen (hade träffat endel förut på olika förskolor), mattanten och övriga lärare på skolan kände igen mig från när jag gick där förut och det är ganska otroligt med tanke på att det senast var när jag gick mellanstadiet. Men det var bara roligt! Min handledare har redan pratat bra om mig så det känns ju mer än bra. Idag ritade jag en sovande bebis som varenda kotte på fritidset (inklusive killarna) ville kopiera och färglägga.

Filippa (min syster) skötte sig fint, hon lät dom andra barnen klänga på mig utan att bli sur. Det enda jag märkte "skillnad" på var när någon gjorde illa sig och satt och grät i mitt knä när dom hade "tjej-gympa" så gjorde hon sig illa just efter för att också få sitta där. Sen berättade hon för alla på fritidset att jag fyller år på onsdag så att dom skulle sjunga för mig då. Haha, sötnos ♥

I veckan kommer jag att vara på fritidset 8,5 timmar per dag. Det låter sjukt mycket (och det är det) men det är för att jag ska vara ledig på fredag. Varför? Jo, på torsdag åker jag till tärnaby med Dennis familj & en annan familj. Så det är det värt ;-)

Däremot så saknar jag faktiskt att vara på dagiset, dom barnen har man ju kommit så nära nu efter 6 veckor. Jag saknar att sitta och äta gröt med dom nyvakna små liven på morgonen och jag saknar att plocka upp dom yngsta ur vagnarna vid mellanmål.


Bild: Google.se

Kommentarer

Kommentera här!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0