Read this book

Fick ett sms om att mina uggs har kommit så jag tänkte ta mig en promenad för att gå och betala ut dom. Fick dock inte för mamma för hon blev helt plötsligt jättekinkig och tyckte inte att jag skulle gå själv i mörkret. Därför tjurade jag och öppnade boken jag ska läsa som en uppgift i svenska b. Jag är inte "en sån" som brukar lägga mig ner och slappna av med en bok att läsa. Men denhär har jag redan fastnat för, vill inte lägga ifrån mig boken ens!

Boken jag läser heter iallafall Den tusende gången.
En sann historia om Ulrika Olson som redan som liten flicka blev utsatt av sexuella övergrepp av sin pappa. Hon vågade anmäla honom först när hon var 20 år gammal. Efter det sista övergreppet förträngde Ulrika allt som hänt under många år, men missbrukade droger, alkohol, mat och pengar. Men framför allt sex. Ulrika Olson lever idag med sambo och barn och har brutit den onda cirkeln av missbruk. Hon har gjort en lång resa genom minnen och känslor. Den tusende gången är den skakande berättelsen om de övergrepp hon utsattes för, om polisutredning och rättegång, om ångest, fysiska men och missbruk. Men framför allt om hur ett offer själv blir förövare tills hon slutligen bestämmer sig för att bryta den onda cirkeln.



Det här är hennes egen historia som är fruktansvärd,
ingen lämnas oberörd.

Kommentarer

Kommentera här!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0