2008 i ord.



Gjorde nyss ett jättelångt inlägg med sammanfattning om 2008, massvis med bilder & ännu mer text. Men jag orkade inte med alla bilder så jag kör ett inlägg utan istället. Här kommer en sammanfattning om hur mitt år har varit.

• Nyårsaftonen (2007 som blev 2008) var riktigt ball. Jag hade hur kul som helst med ungefär 100 pers i en lokal och det var även första gången jag träffade min Dennis. Vi pussades till & med på tolvslaget. Hihi ;-)

• Har haft halsfluss 5-6 (?) gånger under första halvan av året som följdes tätt av 3 halsbölder som jag åkte till Umeå för att punktera (med skalpell, det äckligaste jag varit med om). Det resulterade med att jag opererade bort halsmandlarna den 30 juni.

20 januari fick Skellefteå beskedet att allas våran Marcus, min barndomskompis som jag umgåtts med i alla år - var försvunnen. Han var ute på en skotertur med sina vänner & skulle åka hem för att äta middag. Han kom aldrig hem. Hans skoter har hittats i vattnet, likaså hjälmen, men inte den viktigaste delen - Marcus. Minnesstunden var det finaste & jobbigaste jag varit på.

26 mars åkte jag till Gran Canaria med min allra bästa vän & hennes föräldrar. En vecka av utlandet var behövligt och vi åt gott, drack gott, solade, badade, umgicks & njöt bara av livet.

22 april fyllde jag 18 år. Mådde faktiskt dåligt på min födelsedag eftersom den femte (eller sjätte?) halsflussen precis hade brutit ut. 4 dagar före min födelsedag hade mina vänner en överraskningsfest för mig & jag har varken före eller efter varit fullare än vad jag var då, men KUL HADE VI!

10 maj (efter en himla massa spanande, flirtande, smsande, pratande) blev jag tillsammans med världens finaste kille. Min älskade pojkvän som gör att jag med ett leende på läpparna orkar mig upp på morgonen. Har aldrig någonsin haft såhär starka känslor för någon annan som jag har för honom! :-)

I början av sommaren började jag jobba på Subway där jag spenderade många av mina sommarlovsdagar eftersom jag jobbade. Där jobbar jag fortfarande (kvällar, helger & lov eftersom jag går skola).

Var på två festivaler - stadsfesten & piteå dansar och ler. Jag jobbade dock dagen efter vi var på PDOL och mådde jättedåligt. Trodde då att det var föratt jag hade druckit men det visade sig på natten då jag krampade så jag knappt kunde andas att jag hade urinvägsinfektion som hade spridit sig till njuren. Inlagd 4-5 dagar för att jag var tvungen att få penicillin rakt in i blodet istället för i tablettform, klarade det galant eftersom jag hade Dennis, en prison break box & en hel del godis.

• I juni tog Jannie, Dennis & min storebror (och massa fler såklart) studenten. Jannie's studentfest höll hus på Johanna i parken där det var gratis mat, alkohol, massa trevligt folk & sådär. Efter det bar det av till Station där jag hade hur ball som helst eftersom jag sprang omkring med Emma's studentmössa på huvudet så fick jag en hel del "grattis till studenten!!" jag med ;-)

Allting som har hänt efter sommaren finns i äldre inlägg i bloggen så ni kan kika där om ni är nyfikna!
Kan bara säga att året kanske inte har varit det bästa med tanke på alla dödsfall på unga människor här i Skellefteå, endel förluster på äldre man kännt till och liknande. Och jag har varit mer sjuk än jag nånsin har varit, så jag har ätit mycket antibiotika vilket har resulterat i att jag inte alltid har kunnat festa med mina kompisar när dom har gjort det, så jag har missat en hel del. I övrigt har jag hittat killen jag älskar mer än allt och har fortfarande världens bästa vänner och på så sätt är jag ju lyckligaste tjejen i världen!

Men 2009 ska bli bästa året, am i right? ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009 ska bli bästa året ever ! :D

2008-12-30 @ 23:03:49
URL: http://sandraajjohansson.blogg.se/

Kommentera här!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0